Smart či otravné? Samsung začne zobrazovať reklamy aj tam, kde by ste to nečakali
Zdá sa, že displeje sú v roku 2025 na to, aby zobrazovali reklamy.
Samsung má vo svojom portfóliu množstvo zariadení s displejom. Nejde pritom iba o smartfóny, tablety, notebooky a televízory, ale aj o domáce spotrebiče. Jeho smart chladničky Samsung Family Hub, ktoré sa predávajú aj na Slovensku a stoja vyše 2000 eur, obsahujú integrovaný Android tablet s 32-palcovou obrazovkou. Zabudovaný displej dokáže okrem smart funkcií slúžiť aj na zobrazovanie reklám a Samsung chce tento potenciál využiť naplno.
Ako informuje portál The Verge, Samsung začne od 3. novembra 2025 zobrazovať reklamy na displejoch svojich smart chladničiek. The Verge uvádza, že reklamy sa začnú zobrazovať používateľom v USA, avšak dá sa predpokladať, že sa časom rozšíria do domácností na celom svete. Tak je tomu aj v prípade smart televízorov tejto značky. Reklamy sa v Samsung televízoroch zobrazujú aj na Slovensku.

Reklamy bude možné vypnúť
Reklamné odporúčania sa budú zobrazovať v rámci nového widgetu, ktorý je súčasťou najnovšej aktualizácie softvéru pre chladničky Family Hub. Widget bude okrem reklám zobrazovať aj každodenné užitočné informácie, ako sú správy, kalendár a predpoveď počasia. Samsung bude, aspoň spočiatku, zobrazovať reklamy iba na svoje produkty. V budúcnosti sa to však môže zmeniť.
Samsung našťastie umožní používateľom chladničiek Family Hub, aby si reklamy vypli. Budú tak môcť spraviť v nastaveniach. Reklamné odporúčania na widgete bude možné aj skryť. Znamená to, že sa počas obdobia kampane nebudú opakovane zobrazovať. Reklamy sa nebudú zobrazovať ani v prípade, keď budete mať na displeji chladničky aktívny motív Umenie alebo Album.
Samsung nie je jediný výrobca, ktorý sa snaží zobrazovať čoraz viac reklám. V posledných dňoch sme písali o tom, že reklamy sa začnú zobrazovať aj v niektorých smartfónoch Nothing Phone a v aplikácii Apple Mapy.